Rabu, 14 Disember 2011

nak kaji lagi..

nak kaji apa lagi. kalau rasa difitnah, segala tohmahan pembangkang tu hanya pembohongan, kenapa nak kaji lagi. rm250 juta tu banyak, tak kan tak boleh ambil buat belanja saman malu puak pembangkang yang tabur fitnah. jadi tunggu apa lagi, kalau pembangkang salah, tolonglah saman. kalau dh buat salah, mengaku je la dan betulkan semula apa yng salah. kerana koranglah, bn dan umno dapat taik. semua menteri yang bersangkutan dan tidak terkait ambil port tumpang sekaki untuk hentam korang. kalau dari pembangkang, jangan ceritalah.. dan rakyat, akan jadi percaya apa yang ditohmahkan oleh pembangkang... hasilnya...bn dan umno akan bertambah buruk di mata rakyat..

jadi aku harap, tak payah kaji. peguam korangpun dah nyatakan hari tu fakta-fakta yang pembangkang heboh-hebohkan salah. jadi, tunggu apa lagi. saman ajalah... saman 250 juta ke, 1 bilion ke, kalau korang betul, dapat durian runtuh lagi.

atau pun, korang takut, bila bawa ke mahkamah, ada lagi yang terlondeh. tu lah memandai sangat. dah tahu buat projek lembu, buat untuk lembu je la. tak payah nak beli kondo. yang tu dah salah. salah dan salah. sebab tak ikut perjanjian. tak ikut proposal..

NFC masih kaji tuduhan Rafizi


2011/12/14
KUALA LUMPUR: Nasional Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) sedang mempertimbangkan mengambil tindakan termasuk menyaman pihak yang membuat tohmahan syarikat itu menyalahgunakan dana projek ternakan lembu, Pusat Fidlot Nasional (PFN).

Pengerusi Eksekutif NFC Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail tanpa mahu mengulas lanjut berkata, pihaknya sedang mengkaji tohmahan itu termasuk dibuat Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli.
“Saya sedang mengkaji tuduhan Rafizi untuk tindakan selanjutnya,” katanya yang dihubungi menerusi SMS, semalam.
Ditanya bentuk tindakan yang akan diambil, Mohamad Salleh hanya mengulangi jawapan: “Saya akan mengkaji tuduhan ini dan akan mengambil tindakan yang memadai.”

Projek penternakan lembu bernilai RM250 juta dibiayai dana awam di Gemas itu mencetuskan kontroversi berikutan laporan Ketua Audit Negara 2010, baru-baru ini.

Terbaru Timbalan Menteri Pelajaran yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr Mohd Puad Zarkashi meminta Mohamad Salleh lebih agresif menjawab tuduhan mengenai projek itu bagi mengelak rakyat berterusan menyalahkan kerajaan serta mengambil tindakan mahkamah jika dakwaan itu tidak benar.

Penjelasan itu penting bagi menjawab semua tuduhan pembangkang dan mengelak kekeliruan orang ramai serta tidak membiarkan UMNO dan Barisan Nasional (BN) menerima imej buruk akibat kegagalan syarikat berkenaan berbuat demikian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan