Rabu, 23 November 2011

siapa lebih bijak

Rupanya nik aziz lebih bijak dari Khalid, Azizan dan Lim. dalam nyanyuk rupanya masih juga ada akal. Lim, Azizan dan Khalid mesti terpengaruh dengan prof cermin mata belalang yang kata BN akan kehilangan lagi 3 negeri. mesti beruk 3 ekor ni nak tumpu negeri-negeri tersebut dengan harapan pakatan akan dapat menguasai negeri-negeri tersebut. lantak koranglah, takut-takut nanti negeri korang pulak yang tumbang...


Nik Aziz tolak pilihan raya berasingan


2011/11/23
KOTA BHARU: Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bersetuju agar pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) dibuat bersekali dengan pembubaran Parlimen bagi membolehkan pilihan raya umum diadakan secara serentak di seluruh negara.

Bercakap kepada pemberita di sini hari ini, beliau berkata banyak masalah akan timbul jika pembubaran Parlimen dan negeri dibuat berasingan.
Nik Aziz, yang juga Mursyidul Am Pas, berkata tiada keperluan bagi Kelantan untuk mengadakan pilihan raya berasingan dengan pilihan raya umum.
"Ini kerana jika Kelantan berbuat demikian ia memberi peluang kepada pihak parti lawan memberi tumpuan kepada negeri ini," katanya.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebelum ini dilaporkan berkata DUN Selangor tidak akan dibubarkan bersekali dengan pembubaran Parlimen jika ini berlaku dalam tempoh enam bulan pertama tahun depan.

Kelantan dan Selangor selain Pulau Pinang dan Kedah adalah negeri yang diperintah oleh pakatan pembangkang. - BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan