Sabtu, 26 November 2011

Ketua AMK






biar betul ketua AMK ni, siapa yang menggunakan raja untuk:

1. kepentingan politik - kalau bersangkutpaut dengan adat istiadat melayu dan agama islam raja tak boleh campur ka?

2. siapa yang mengheret raja untuk memperkuatkan agenda perkauman - kalau hak kaum melayu dan bumiputera cuba dipersoalkan, raja tak boleh masuk campur ka?

3. dia nak reformasikan institut beraja ke, reformasi yang bagaimana tu.. dan selama ni raja duduk diam je la, tak main peranan dalam urusan pentadbiran khususnya yang berada dalam bidang kuasa sultan atau raja..

4. wah, yang ini berat...raja dan Yang di-Pertuan Agong perlu disediakan dengan ilmu dan pengalaman sebagai prasyarat sebelum diangkat ke jawatan berkenaan, memandangkan raja perlu memenuhi tuntutan jawatan berkenaan sebagai ketua agama Islam.

gila apa ketua AMK ni, membebel macam sudah mati pucuk. semua yang di atas tu macam memperlekeh sultan dan raja. raja / sultan seperti langsung tidak berupaya menjalankan tugas sehingga perlu direformasi oleh PKR...

atau dia ni merujuk kepada Selangor, khususnya kepada MB Selangor, yang banyak campur dalam urusan pentadbiran yang khusus di bawah baginda sultan..beraninya dia, siapa yang suruh yee..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan