Jumaat, 24 September 2010

Parti Anak Beranak

Nurul Izzah tanding naib presiden
Oleh Zanariah Abd Mutalib

2010/09/24
Buat keputusan tawar diri selepas melihat pencalonan diterima menggalakkan

KUALA LUMPUR: Perebutan jawatan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) terus sengit apabila Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar memutuskan untuk bertanding jawatan itu pada pemilihan parti November depan.

Nurul Izzah yang juga anak sulung kepada Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan presiden parti, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, keputusan itu dibuat selepas melihat pencalonan menggalakkan yang diterimanya sejak cabang parti bermesyuarat 17 September lalu.

Beliau yang kali pertama menawarkan diri memutuskan tidak akan mengisytiharkan sokongan kepada mana-mana calon kerana semua cabang bebas membuat pencalonan dan menghormati pilihan ahli.
Percayalah, ahli akan memilih pimpinan berdasarkan kepada wawasan calon, idea dan komitmen kepada nilai parti dan matlamat perjuangan untuk Malaysia yang lebih baik, bukan setakat pertandingan personaliti, katanya pada sidang media di sini, semalam.

Nurul Izzah adalah antara 15 calon yang sudah melepasi kelayakan bertanding jawatan itu dengan memperoleh lapan pencalonan.

Beliau sebelum ini dikatakan menyokong Datuk Zaid Ibrahim untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden, berbeza dengan Anwar yang dikatakan menyokong Naib Presiden, Mohamed Azmin Ali.

Ditanya mengenai keputusannya itu yang dilihat mahu meneruskan dinasti keluarganya dalam PKR, Nurul Izzah berkata, beliau bertanding atas semangat reformasi yang diperjuangkan parti sejak 12 tahun lalu.


Klik Malaysiakini

_____________________________________________________________________________________

Bapa - ketua Umum
Ibu - Presiden
Anak - ( mungkin akan menang sebab mak bapak ada jawatan besar )

Memang Sah Parti Anak Beranak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan