Selasa, 8 Jun 2010

80 % sudah terima konsep 1Malaysia

ni nak sedapkan hati pm ke...

1. setakat 12,200 orang dah dikatakan 80% menyokong. nak tahu juga siapa sumbernya. 20% tak terima tu siapa, kenapa tak terima konsep 1Malaysia. kalau sumbernya 80% yang menyokong BN, memang sahlah. satu lagi, 12,200 dari 27 juta rakyat Malaysia, adakah kajian ini boleh diterima pakai.

2. penerimaan rakyat terhadap konsep 1Malaysia ni masih jauh, terutamanya dari segi pemahaman. sama juga sebahagian rakyat masih terkapai-kapai memahami Rukun Negara. Ketua Pengarah Penyiaran ni kena realistik lah sikit, kalau kata 30% - 40% mungkin boleh diterima.


-------------------------------------------------------------------------------------


80 peratus sudah terima konsep 1Malaysia


2010/06/08
PASIR MAS: Konsep 1Malaysia kini diterima oleh 80 peratus rakyat negara ini, kata Ketua Pengarah Penerangan, Datuk Abdullah Murad.

Katanya, sebahagian kecil lagi berada di kawasan terpencil seperti pedalaman di mana maklumat agak sukar disampaikan walaupun sudah dua tahun konsep itu diperkenalkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
"Kefahaman juga agak berbeza kerana terdapat perbezaan politik di negara ini," katanya selepas merasmikan Program BersamaMu 1Malaysia di Pusat Latihan Khidmat Negara Cancun Park, Kampung Kangkung di sini, semalam.

Abdullah berkata, perangkaan itu diperoleh daripada satu kajian membabitkan 12,200 rakyat negara ini.

"Kita akan minta pegawai-pegawai kita memperjelaskan perkara itu kepada mereka yang belum menerima lagi konsep 1Malaysia," katanya. - Bernama


-------------------------------------------------------------------------------------

Tiada ulasan:

Catat Ulasan